Greeting

Assalamualaikum everyone...Welcome To My Blog,I hope my writings makes ur time worthy for visiting!!! Leave ur footprints in my Cbox ya ^,^

What to choose??? Help me!!!


I'm at dilemma..! Huh! tulunglah! ndak tau mau pilih apa ni...pilihan ni lagi susah dari pilih laki ooo...hahahha!
why i'm say so? becuz, 5 days left for me to choose my major for the next sem...i have 3 choices, that is Journalism, Persuasive & Broadcasting....

Ok let's look for the 1st choice, Journalism or we called it as J..of course for all the courses we have to write, write and write...but my interest are not into J...i found myself are hard in giving full commitment for this subject..camana aku tau sbb aku belum cuba kan? tapi aku dapat rasa memang ndak boleh...


So aku stuck di antara 2 pilihan major iaitu Persuasive & Broadcasting...
Masa awal-awal masuk USM tu..aku memang mau ambik broadcasting sebab aku terpikat dengan studio penggambaran yang kami lawat masa orientasi tu...bukan itu seja,tapi minat aku memang lebih kepada penyiaran..sebab aku suka betul melibatkan diri dengan krew-krew produksi, terlibat dengan penggambaran filem, pengacaraan televisyen, deejay radio, tulis-tulis skrip & so on...


Memang betul,kalau ambik mass comm ni, apa-apa bidang pun boleh masuk kerja juga nanti..tapi masa study ni lah kan kita mau ceburi bidang yang betul-betul kita minat..bukan masalah kerja atau apa-apa pun...tapi semua sekeliling aku cakap ambik Persuasive...sebab ambik broadcasting perlu duit lebih sebab coursework untuk final year nanti kena banyak guna duit...alamak! di situ terus aku buntu...huhuhu...camana ni?????


Aku minat B tapi kalau ambik B then aku kena susahkan orang lain i mean family & husband aku...maka, terpaksalah aku lupakan minat aku...:(
Still dilemma....v_v'


No comments:

Post a Comment

Leave Ur Comments Sweetie ^_^